Praktijkvoorbeelden (19)

Filter resetten

TUOB (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk)

Aandacht voor leefbaarheid in de dorpskernen en met name de kleinere dorpskernen en bestaanszekerheid voor verenigingen. Door de TUOB-systematiek (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk) blijven in ieder geval de basisvoorzieningen per dorpskern intact. Hierdoor kunnen alle sportvoorzieningen en gemeenschapshuizen blijven voortbestaan...

2024

Osse studenten adviseren ondernemers over Global Goals

De gemeente Oss verbindt de 17 Global Goals, duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, op verschillende manieren aan het gemeentebeleid. Daarnaast stimuleert de gemeente inwoners en ondernemers om met duurzaamheid aan de slag te gaan middels Global Goals. Daarom is...

2023

Bossche Aanpak Budgetbeheer

Door de Bossche Aanpak Budgetbeheer ervaren de klanten in budgetbeheer meer autonomie en eigenaarschap over hun eigen budget. Er is tijdswinst behaald in het proces dat besteed kan worden aan duurzame uitstroom en begeleiding naar financiële zelfredzaamheid.

2023

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Dataplatform duurzaam 's-Hertogenbosch activeert inwoners

Dataplatform Duurzaam 's-Hertogenbosch sluit aan bij de 4 ambities die de gemeente 's-Hertogenbosch die er uiteindelijk moet leiden tot een klimaatneutraal 's-Hertogenbosch in 2050. Het dataplatform is bedoeld om enerzijds laagdrempelig (het ziet er mooi uit en geeft direct informatie)...

2021

Slimme parkeerapp voor GPK-houders

Met een speciale parkeerapp kunnen bewoners en bezoekers met een handicap dankzij 'slimme parkeerplaatsen' makkelijker en veiliger parkeren. Hierdoor kunnen ze met minder stress het centrum bereiken. De gebruikersgroep groeit en is zeer positief over de app.

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022