Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Beste Callcenter van Nederland?

Het doel van de casus is / was het om de beste telefonische dienstverlening te bieden aan de klanten en inwoners. Uitgangspunt hierbij was dat de klanten geen alternatief hebben op het gebied van gemeentelijke dienstverlening: er is maar één...

2025

Expeditie Duurzaam

Tijdens Expeditie Duurzaam gaan de leerlingen van basisscholen groep 5 tm 8 op avontuur in de wereld van duurzame ontwikkeling. Zij ontdekken spelenderwijs hoe zij zelf aan de slag kunnen gaan met het thema duurzaamheid, op school maar ook thuis...

2025

Kunst aan huis brengt creativiteit en verbinding

Het project ‘Kunst aan de Keukentafel’ brengt kunst en cultuur letterlijk naar de mensen toe, gewoon in de vertrouwde eigen huiskamer. Het richt zich op mensen die na tegenslag aansluiting zoeken bij een vroegere passie. Het doel is dat er...

2025

In Almere moeten mensen soms 12 jaar wachten op een woning

Gemeente Almere besloot in 2021 om gedupeerde ouders weer aan vergelijkbare huisvesting te helpen: zoveel mogelijk lijkend op de woning die ouders hadden vóór de problemen door de kinderopvangtoeslag. Dat bleek een enorme puzzel.

2023

Versnellingsteam als halt tegen uithuisplaatsingen

De regio Flevoland staat al jaren voor de opgave om ruim 1.000 uithuisgeplaatste kinderen een veilige basis te bieden. Daar kunnen jaarlijks zo’n 250 dreigende uithuisplaatsingen bijkomen als deze opgave niet radicaal anders wordt georganiseerd. Met ‘Flevoland’ heb je het...

Jeugdzorgregio Flevoland 2023

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

Meten = weten en dan verbeteren!

Wie weet wat er beter aan de dienstverlening verbeteren kan worden, dan de inwoners? Precies! Daarom worden zij continu om feedback gevraagd.

2021