Praktijkvoorbeelden (23)

Filter resetten

Datagedragen werken op basis van de praktijk

De gemeente Enschede, Incluzio Enschede en Wijkteams Enschede werken samen in de Wijkwijzer. Enschedeërs die het even niet helemaal redden, kunnen hulp vragen aan de Wijkwijzer. Dat kan digitaal, telefonisch en fysiek op 10 locaties in de stad.

2025

Jouw MAATje voor het vinden van raadsinformatie

Onderzoek van Nieuwsuur toont aan dat bijna de helft(!) van de Nederlandse gemeenten haar inwoners gebrekkig informeert. Ook raadsleden kunnen moeilijk de relevante informatie vinden om hun controlerende taak goed uit te voeren. Met MAAT kan dit verbeterd worden! MAAT...

2025

Persoonlijk aanpak helpt inburgeraar participeren in Rhenen

Vanuit een persoonlijke benadering ondersteunt de gemeente inburgeraars met het opbouwen van een zelfstandig bestaan. Er is daarbij speciaal aandacht voor mensen in de Z-route. Er wordt breed gekeken naar alle levensgebieden en er is tijd en aandacht voor de...

2025

Beste Callcenter van Nederland?

Het doel van de casus is / was het om de beste telefonische dienstverlening te bieden aan de klanten en inwoners. Uitgangspunt hierbij was dat de klanten geen alternatief hebben op het gebied van gemeentelijke dienstverlening: er is maar één...

2025

De impact van Community art theatre

Een initiator uit Rhenen nam samen met de lokale toneelvereniging en een regisseur het initiatief om met inwoners van Rhenen dit community-art project uit te voeren over de legende van Rhenen , de legende van de heilige Cunera. Er werd...

2025

In Almere moeten mensen soms 12 jaar wachten op een woning

Gemeente Almere besloot in 2021 om gedupeerde ouders weer aan vergelijkbare huisvesting te helpen: zoveel mogelijk lijkend op de woning die ouders hadden vóór de problemen door de kinderopvangtoeslag. Dat bleek een enorme puzzel.

2023