Praktijkvoorbeelden (18)

Filter resetten

Boeiende bloeizones in Bakkeveen & Appelscha

Het doel van de Bloeizone is om als inwoners van het dorp gezamenlijk te werken aan een omgeving waar het prettig, gezond en vitaal ouder worden is. Dit wordt bereikt door het samen organiseren van activiteiten die gericht zijn op...

Gemeenschappelijke Regeling Drechtsteden (GRD) 2025

Beste Callcenter van Nederland?

Het doel van de casus is / was het om de beste telefonische dienstverlening te bieden aan de klanten en inwoners. Uitgangspunt hierbij was dat de klanten geen alternatief hebben op het gebied van gemeentelijke dienstverlening: er is maar één...

2025

In Almere moeten mensen soms 12 jaar wachten op een woning

Gemeente Almere besloot in 2021 om gedupeerde ouders weer aan vergelijkbare huisvesting te helpen: zoveel mogelijk lijkend op de woning die ouders hadden vóór de problemen door de kinderopvangtoeslag. Dat bleek een enorme puzzel.

2023

MijnZaken Track&Trace: Transparant en Proactief

MijnZaken is ontstaan vanuit de Omnichannel-aanpak van de VNG. MijnZaken biedt een samengesteld overzicht van zaakgegevens voor de gebruiker en de medewerker. MijnZaken omvat alle informatie over de levering van producten en diensten door de overheid die voor burgers en...

2023

Dementievriendelijke route de Oost

De gemeente Dronten heeft een straat laten aanleggen die speciaal is aangepast voor mensen met dementie. De looproute ligt aan de Oost in Dronten en loopt van verzorgingstehuis De Regenboog naar het winkelcentrum.

2023

Versnellingsteam als halt tegen uithuisplaatsingen

De regio Flevoland staat al jaren voor de opgave om ruim 1.000 uithuisgeplaatste kinderen een veilige basis te bieden. Daar kunnen jaarlijks zo’n 250 dreigende uithuisplaatsingen bijkomen als deze opgave niet radicaal anders wordt georganiseerd. Met ‘Flevoland’ heb je het...

Jeugdzorgregio Flevoland 2023

Robot (RPA) werkt 3 jaar achterstand weg

Dankzij Robotic Process Automation (RPA), een robot die softwarematig handelingen wegneemt, konden er drie jaar aan achterstand weggewerkt worden. Het gaat specifiek om het verwerken van door de OFGV (Omgevingsdienst Flevoland, Gooi en Vechtstreek) aangeleverde zaken; documenten en stukken. De...

2023

KCC speelt belangrijke rol in Omgevingswet

Het Klant Contact Centrum (KCC) wordt serieus meegenomen in het opzetten van de serviceorganisatie te voorbereiding op de Omgevingswet en de WKB (Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen). Er wordt heel nadrukkelijk de verbinding tussen het KCC en Triage ruimtelijk domein...

2023

Bomenroute begraafplaats De Wissel

‘Op gemeentelijke begraafplaats De Wissel staan bijzondere bomen. Mede daardoor is de begraafplaats een betekenisvolle plek om te zijn. De bomenroute laat bezoekers op een andere manier kennismaken met groen.

2023