Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Beste Callcenter van Nederland?

Het doel van de casus is / was het om de beste telefonische dienstverlening te bieden aan de klanten en inwoners. Uitgangspunt hierbij was dat de klanten geen alternatief hebben op het gebied van gemeentelijke dienstverlening: er is maar één...

2025

Expeditie Duurzaam

Tijdens Expeditie Duurzaam gaan de leerlingen van basisscholen groep 5 tm 8 op avontuur in de wereld van duurzame ontwikkeling. Zij ontdekken spelenderwijs hoe zij zelf aan de slag kunnen gaan met het thema duurzaamheid, op school maar ook thuis...

2025

(H)erkenning helpt bij verwerken boosheid

In de gemeente Delft wilden ze graag meewerken om de documentaire Kind van het toeslagenschandaal te laten zien. Vooral aan jongeren en ouders, maar ook aan gemeentelijke collega’s en ketenpartners. Ze bouwden er nog een avondvullend programma om heen. In...

2024

In Almere moeten mensen soms 12 jaar wachten op een woning

Gemeente Almere besloot in 2021 om gedupeerde ouders weer aan vergelijkbare huisvesting te helpen: zoveel mogelijk lijkend op de woning die ouders hadden vóór de problemen door de kinderopvangtoeslag. Dat bleek een enorme puzzel.

2023

Versnellingsteam als halt tegen uithuisplaatsingen

De regio Flevoland staat al jaren voor de opgave om ruim 1.000 uithuisgeplaatste kinderen een veilige basis te bieden. Daar kunnen jaarlijks zo’n 250 dreigende uithuisplaatsingen bijkomen als deze opgave niet radicaal anders wordt georganiseerd. Met ‘Flevoland’ heb je het...

Jeugdzorgregio Flevoland 2023

Meten = weten en dan verbeteren!

Wie weet wat er beter aan de dienstverlening verbeteren kan worden, dan de inwoners? Precies! Daarom worden zij continu om feedback gevraagd.

2021