Praktijkvoorbeelden (23)

Filter resetten

Digitale Tweeling Nederland voor iedereen

Het doel van Digitale Tweeling Nederland is om elke organisatie in Nederland een eigen digitale tweeling te bieden op een publiek, landelijke infrastructuur. Dit platform stelt overheden, ondernemers, inwoners en onderwijsinstellingen in staat om gedetailleerde digitale modellen te ontwikkelen en...

2025

Groen op de kaart

Groen op de kaart (De Groene Hub) op ArcGIS biedt een realtime overzicht van alle operationele groene werkzaamheden binnen de gemeente. Dit platform stelt burgers en de eigen gemeente in staat om actuele gegevens over groenonderhoud, boombeheer en biodiversiteitsprojecten te...

2025

Jongeren bloeien op bij de creatieve werkplaats SPOT Artiance

Het plezier en het ontluikend zelfvertrouwen van de jongeren spatten er van af. Bij SPOT Artiance in Alkmaar kunnen vastgelopen jongeren hun creatieve talenten ontdekken. Door te dansen, schilderen, fotograferen, kleding te ontwerpen of toneel te spelen. Laagdrempelig maar zeker...

2024

De Groene hub: datagedreven werken

Op het platform de Groene hub staan alle operationele zaken rond het onderhoud van groen. Het is actueel en real time. Op basis van data worden de aannemers en de medewerkers aangestuurd en de inwoners voorzien van informatie.

2024

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023

Dementievriendelijke route de Oost

De gemeente Dronten heeft een straat laten aanleggen die speciaal is aangepast voor mensen met dementie. De looproute ligt aan de Oost in Dronten en loopt van verzorgingstehuis De Regenboog naar het winkelcentrum.

2023

Robot (RPA) werkt 3 jaar achterstand weg

Dankzij Robotic Process Automation (RPA), een robot die softwarematig handelingen wegneemt, konden er drie jaar aan achterstand weggewerkt worden. Het gaat specifiek om het verwerken van door de OFGV (Omgevingsdienst Flevoland, Gooi en Vechtstreek) aangeleverde zaken; documenten en stukken. De...

2023

KCC speelt belangrijke rol in Omgevingswet

Het Klant Contact Centrum (KCC) wordt serieus meegenomen in het opzetten van de serviceorganisatie te voorbereiding op de Omgevingswet en de WKB (Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen). Er wordt heel nadrukkelijk de verbinding tussen het KCC en Triage ruimtelijk domein...

2023