Praktijkvoorbeelden (18)

Filter resetten

De Lokale Energie Strategie

De Lokale Energie Strategie (LES) geeft een lokale invulling aan de energietransitie. De energietransitie is niet alleen een technisch en een financieel vraagstuk, maar vooral ook een sociaalmaatschappelijke opgave. Bij grote en langdurige trajecten zoals de energietransitie is er behoefte...

2024

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023

Een zorgzame renovatie aan de grootste flat van Nederland

In overleg tussen de woningcorporatie en gemeente is de grootste flat van Nederland (de L-flat) gerenoveerd. Dit was niet zo maar een renovatie. Het gaat om 728 sociale huurwoningen, ruim 4.000 inwoners, 100 nationaliteiten, een doorlooptijd van 3 jaar en...

2023

Van kantoorpand tot opvanglocatie

De verbouwing van het leegstaande kantoorpand aan de Wognumsebuurt is inmiddels afgerond. Vanaf eind februari zijn hier circa 250 Oekraïense vluchtelingen opgevangen. Deze vluchtelingen stromen door uit de hotels waar ze hiervoor verbleven.

2023

Het Alkmaarse Burgernetwerk

Gemeente Alkmaar plaatst in 2021, 2022 en 2023 telkens een nieuwe serie burgersensoren in de stad. Deze zijn door de bewoners gebouwd voor het volgen van decibel metingen en luchtkwaliteit. De meetdata is toegankelijk voor iedereen.

2023

De bladermuur brengt geschiedenis tot leven

De Bladermuur is gebaseerd op een eenvoudige handeling van alle tijden: op je gemak bladeren, kijken en lezen. Zo ontstaat een flexibel expositieconcept voor het ontdekken van informatie, een (bedrijfs)geschiedenis, productlijn of verhalende serie foto’s. De primeur van de Bladermuur...

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021