Praktijkvoorbeelden (25)

Filter resetten

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg

Het doel van het Actienetwerk Zelfmoordpreventie is om suïcides en suïcidepogingen in Midden-Limburg substantieel te verminderen zodat uiteindelijk zo weinig mogelijk mensen eenzaam en radeloos sterven door zelfmoord.

2024

Achterhoek in Beweging

Achterhoek in Beweging is een initiatief van de acht Achterhoekse gemeenten. Samen met betrokken partners in onder andere zorg, onderwijs, cultuur, bedrijfsleven en sport worden binnen dit programma de kracht van bewegen en een gezonde leefstijl (met sport als katalysator)...

2024

Baby Groente Tas helpt in gezondheidstransitie

In Purmerend krijgen alle eerste baby's vanaf 4-6 mnd, 8 weken lang de Baby Groente Tas (BGT) aan huis bezorgd, met daarin 2 groenten, recepten voor kinderen en ouders, staafmixer en invriesbakjes. Inmiddels hebben meer dan 1000 gezinnen dit concept...

2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Vernieuwing online stadhuis

Gemeente Apeldoorn heeft haar corporate website op een innovatieve wijze vernieuwd. Door lef te tonen om de al prima online dienstverlening uit te breiden met informatie waar de inwoner naar op zoek is en die inspireert. En tegelijkertijd de bezoeker...

2023