Het Kenniscentrum Dienstverlening (KCDV) van VNG Realisatie staat voor dienstverlening van gemeenten waarbij inwoners en ondernemers centraal staan. We bieden gemeenten kennis, innovatie en praktische handvatten om hun klantgerichtheid verder te verbeteren en zoeken steeds naar wat binnen gemeenten nodig is om de belangrijke maatschappelijke opgaven op het gebied van dienstverlening te realiseren en ontwikkelen. Zo werken we efficiënt aan 1 overheid die begrijpelijke, inclusieve en toegankelijke dienstverlening levert.

Hiermee draagt het KCDV bij aan de realisatie van de interbestuurlijke NLDigibeter agenda. Zo dragen de klantreizen en serviceformules bij aan persoonlijke dienstverlening vanuit de leefwereld van inwoners en ondernemers, aan het gebruikersvriendelijker en persoonlijker maken.

Het KCDV biedt een breed spectrum aan van producten en diensten zoals:

  1. Klantreizen
  2. Serviceformules
  3. Omnichannel kanaalstrategie
  4. Ondernemersdienstverlening
  5. Single Digital Gateway (SDG)
  6. Begeleiding implementatie Wet op Modernisering Bestuurlijk Elektronisch Verkeer (WMBEV)

... en meer.

Heeft u vragen voor het Kenniscentrum Dienstverlening, stuur dan een mail naar kenniscentrum.dienstverlening@vng.nl.