Praktijkvoorbeelden (16)

Filter resetten

Bossche Aanpak Budgetbeheer

Door de Bossche Aanpak Budgetbeheer ervaren de klanten in budgetbeheer meer autonomie en eigenaarschap over hun eigen budget. Er is tijdswinst behaald in het proces dat besteed kan worden aan duurzame uitstroom en begeleiding naar financiële zelfredzaamheid.

2023

Dataplatform duurzaam 's-Hertogenbosch activeert inwoners

Dataplatform Duurzaam 's-Hertogenbosch sluit aan bij de 4 ambities die de gemeente 's-Hertogenbosch die er uiteindelijk moet leiden tot een klimaatneutraal 's-Hertogenbosch in 2050. Het dataplatform is bedoeld om enerzijds laagdrempelig (het ziet er mooi uit en geeft direct informatie)...

2021

Slimme parkeerapp voor GPK-houders

Met een speciale parkeerapp kunnen bewoners en bezoekers met een handicap dankzij 'slimme parkeerplaatsen' makkelijker en veiliger parkeren. Hierdoor kunnen ze met minder stress het centrum bereiken. De gebruikersgroep groeit en is zeer positief over de app.

2022

Integrale aanpak kwetsbare jonge statushouders

45 jongeren die tussen val en schip vielen. Er is nu een schakelprogramma voor deze doelgroep die het regulier niet redden en uitstromen op ISK onderwijs. Er is een integrale aanpak tussen wonen, scholing, werk en vrije tijd. Er wordt...

2022

Bossche Aanpak Budgetbeheer en Budgetbegeleiding

Kwalitatief goed budgetbeheer en budgetbeleiding opzetten zodat klanten duurzamer uitstromen, financieel zelfredzamer zijn en minder recidiveren. Met dit kwalitatief budgetbeheer en -begeleiding biedt de gemeente een goede voorliggende voorziening voor bewind en een goede afschaling voor bewind.

2022

‘Van kwetsbaarheid naar veerkracht’

De gemeenten Roermond en Leudal richten zich op jongvolwassen Eritreeërs. Door een laagdrempelige, toegankelijke insteek en een intensieve integrale aanpak van taal, participatie en wonen worden alle leefgebieden aangepakt om zo de zelfredzaamheid te vergroten en daarmee kans op langdurige...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Toolbox ondermijning: aanpak winkelgebieden

Het doel is gemeenten handvatten geven om een betrouwbaar risicobeeld te maken van winkelgebieden en hen inzicht te geven in de handelingsperspectieven om deze te revitaliseren.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021