Praktijkvoorbeelden (13)

Filter resetten

RMU Telt Af!

Erremu (RMU) telt af 2.0, het dorpsfeest waarmee Arnemuiden 2024 inluidde, was een daverend succes. Het doel is om ervoor te zorgen dat zowel de lokale dorpsgemeenschap als ook de (lokale) overheid terug kan blikken op een beheersbaar en veilig...

2024

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Allemaal Vitaal in de gemeente Alphen-Chaam

Met de algemene publiekscampagne Allemaal Vitaal werken de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle Nassau en Gilze en Rijen samen met aangesloten partners bij de lokale- en preventieakkoorden om overgewicht en andere problemen met de fysieke en mentale gezondheid aan te pakken.

2022

Integraal veiligheidsplan 2019-2022

Het Integrale Veiligheidsbeleid (IVB) beschrijft de beleidslijnen 2019-2022 voor de zorg voor veiligheid in de gemeente Middelburg. Het plan geeft richting aan de wijze waarop de gemeente met haar inwoners en partners aan de veiligheid in de stad werkt.

2020

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Ieder mens doet er toe

Pennywafelhuis (PWH) is een community-art project, waarbij kunst bijdraagt aan een verbeterde samenleving. Kunst geeft antwoord op verschillende maatschappelijke vragen. Het vergroot de sociale betrokkenheid tussen de ruim 250 buurtbewoners met veel nationaliteiten van diverse samenstellingen en achtergronden. De pennywafel...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022