Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Lokale inclusie agenda Assen voor iedereen

Iedereen in Assen telt mee, doet mee en voelt zich gezien. Assen wil een inclusieve gemeente zijn. Een gemeente waarin iedereen zich welkom voelt en erbij hoort. Iedereen, met en zonder beperking.

2020

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

Onbeperkt Meedoen, inclusie agenda Molenlanden

De ambitie van de gemeente Molenlanden is ‘Gelijke kansen voor iedereen’. Een samenleving waarin alle inwoners even belangrijk zijn, iedereen meetelt en iedereen deel neemt naar eigen kunnen: een inclusieve samenleving.

2022

Beleidsnotitie Arbeidsmigranten 2019 Molenlanden

De gemeente Molenlanden zet in op passende huisvesting voor arbeidsmigranten, met het oog op leefbaarheid in de stad en de dorpen en op economische groei. De beleidsnotitie legt de basis om te kunnen sturen op kwaliteit van huisvesting en aantallen...

2019

Inclusief stembureau Assen

De Tweede Kamerverkiezingen van 2021 waren bijzondere verkiezingen. Onder andere omdat er voor het eerst ‘inclusieve stembureaus’ in een aantal gemeenten te vinden waren. Op deze stembureaus zaten vrijwilligersduo’s van iemand met een verstandelijke beperking én iemand zonder. In Assen...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021