Praktijkvoorbeelden (25)

Filter resetten

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Osse studenten adviseren ondernemers over Global Goals

De gemeente Oss verbindt de 17 Global Goals, duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, op verschillende manieren aan het gemeentebeleid. Daarnaast stimuleert de gemeente inwoners en ondernemers om met duurzaamheid aan de slag te gaan middels Global Goals. Daarom is...

2023

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Global Goals-bijdragers in het zonnetje met ‘Helden van Helmond’

De gemeente Helmond wil haar inwoners inspireren om bij te dragen aan de 17 Global Goals, of duurzame ontwikkelingsdoelen. Met het initiatief ‘Helden van Helmond’ bedankt de Gemeente burgers die een bijzondere bijdrage leveren aan de Global Goals met welverdiend...

2022

Digitale geboorteaangifte 3.0

Met het Digitale geboorteaangifte ontwikkelt de gemeente een service waarmee kersverse ouders in een voor hen hectische tijd samen plaats- en tijdsonafhankelijk geboorteaangifte kunnen doen. Dit levert een grote tijdsbesparing op voor zowel de inwoner als de gemeente.

2022

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021