Praktijkvoorbeelden (19)

Filter resetten

Het Utrechtse Klimaatpanel: hoe werkt dat?

Gemeente Utrecht heeft sinds dit jaar een Klimaatpanel: een groep van 50 ingelote Utrechters denkt 5 keer per jaar mee over de klimaatthema’s waar de gemeente aan werkt. Hoe is dat panel ontstaan, hoe werkt het en wat zijn de...

2023

EnergieKnip, een groot succes in Emmen

De EnergieKnip-app is een betaalmiddel voor alle woningeigenaren en huurders in Emmen. Inwoners kunnen punten verdienen door het invullen van vragen en in ruil hiervoor een energiebespaarbox ophalen bij de lokale bouwmarkt. Hiermee draagt de inwoner bij aan zijn eigen...

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Ontwikkelcentrum voor mensen met afstand

Toolbox faciliteert kennis, netwerk, gereedschappen en middelen zodat iedereen een kans krijgt om zich te ontwikkelen op individueel en sociaal gebied om participatie in de breedste zin te bevorderen.

2021

Stad toegankelijker voor iedereen met #ScooterSkills

De (deel)scooter is razend populair, maar het parkeergedrag van de berijders laat soms te wensen over. Vooral Hagenaars met een visuele beperking of hulpmiddel zoals rolstoel of rollator hebben last van rondslingerende scooters. Om de stad veilig en toegankelijk te...

2021

Rotterdam, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Rotterdam werkt aan een toegankelijke en daarmee aantrekkelijke stad voor iedereen. Rotterdam Onbeperkt werkt hard aan het bevorderen van bewustwording over het VN-verdrag en toegankelijkheid in de breedste zin van het woord.

2021