Sorteren
Digitaliseren doe je niet alleen, Bevelandse aanpak digitale overlijdensaangifte
In de IJsselgemeenten experimenteerde de afdeling Intake & Handhaving de afgelopen maanden met de zogeheten Zelfinspectie app. Met deze app voert een klant aan de hand van een sturende vragenlijst ‘zelf’ zijn huisbezoek uit. Gemeenten en klanten zijn tevreden. En...
Op 1 januari 2019 is de gemeente Beekdaelen gefuseerd en zijn wij gestart met het project "Meet the Locals". In oktober 2020 is het project officieel gelanceerd. Het versterken van de leefbaarheid voor de eigen inwoners, door ze in contact...
Informatie over de energietransitie samenbrengen in 1 platform en ontsluiten voor verschillende stakeholders met verschillende doelen: Sturing op processen, samenwerking stimuleren binnen en buiten de gemeente.
De gemeente Beverwijk heeft een overkoepelend zelfsturend team: het Digiteam. In dit team zitten medewerkers van de afdelingen Publieke Dienstverlening, Informatieregie en Communicatie. Zij hebben 12 weken gewerkt om de oude website te vernieuwen en volledig digitoegankelijk te maken. De...
Dankzij de GO-bus is Goeree-Overflakkee laagdrempelig toegankelijk voor alle inwoners. De bus komt in alle dorpskernen op het eiland. Daardoor hoeven inwoners voor bepaalde producten en diensten niet zelf naar het gemeentehuis te reizen.
Door te anticiperen op de toekomst beschikten de gemeenten Wassenaar en Voorschoten over een modern en toekomstgericht telefoon- en werkplekconcept, waardoor de hele organisatie direct en zonder problemen kon thuiswerken toen de Coronacrisis uitbrak.
Gemeenten in Beeld - Vlog #19 Utrecht De gemeente Utrecht werkt actief aan het begrijpelijk maken van geschreven teksten aan inwoners. Zo konden Utrechters brieven terugsturen die niet prettig leesbaar waren. Projectleider Dominique Simhoffer vertelt meer over het programma ‘Direct...