Praktijkvoorbeelden (16)

Filter resetten

Groen op de kaart

Groen op de kaart (De Groene Hub) op ArcGIS biedt een realtime overzicht van alle operationele groene werkzaamheden binnen de gemeente. Dit platform stelt burgers en de eigen gemeente in staat om actuele gegevens over groenonderhoud, boombeheer en biodiversiteitsprojecten te...

2025

Buurtkastjes brengen buurtgeluk

Buurtkastjes versterken de sociale cohesie, dragen bij aan duurzaamheid door hergebruik en helpen mensen die het financieel minder breed hebben. Deze kastjes fungeren als een laagdrempelige manier voor buurtbewoners om hulp en steun te bieden, door het delen van producten...

2025

De Groene hub: datagedreven werken

Op het platform de Groene hub staan alle operationele zaken rond het onderhoud van groen. Het is actueel en real time. Op basis van data worden de aannemers en de medewerkers aangestuurd en de inwoners voorzien van informatie.

2024

Hendig zorgt voor blije mensen

In Hendig krijgen inwoners/gezinnen in Peel en Maas passende en integrale hulp. Daarin staan de vraag, mogelijkheden en het verhaal van de inwoners en hun naasten centraal. Vanuit die bedoeling werken vakmensen van de toegang en hulpverlening met elkaar in...

2024

Samenwerking bij registratie van arbeidsmigranten

Als gemeente wilt u graag een goede registratie van arbeidsmigranten hebben. Maar hoe pakt u dat nu aan? De gemeenten Aalsmeer en Peel en Maas hebben een eigen aanpak mét goede resultaten.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021