Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

(Online) dialoogtafels burgerparticipatie

Op een nieuwe manier - via de dialogische methode - zijn door inwoners, college, raad en ambtenaren 10 afspraken over burgerparticipatie gemaakt. De raad heeft de afspraken vastgesteld.

2021

Voorbeeldbrieven Omgevingswet door gemeente Leidschendam-Voorburg

In de regio Haaglanden hebben de waterschappen en de gemeente Leidschendam-Voorburg de processen voor initiatieven en behandelen van vergunningaanvragen uitgewerkt. Dit heeft betrekking tot minimumeis 3: ''Proces behandelen vergunningaanvragen en meldingen ingericht''.

2021

Regelanalist Toepasbare Regels Leidschendam-Voorburg

In deze presentatie vertelt de regelanalist van gemeente Leidschendam-Voorburg hoe haar dag eruit ziet en waar zij zoal mee bezig is. Dit heeft betrekking tot minimumeis 10 ''Kunnen opstellen en aanleveren vragenbomen vergunningscheck''.

2021

Noordenveld, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Respect en acceptatie voor elkaar en voor elkaars verschillen zijn enorm belangrijk. Of je nu jong bent of oud, rijk of arm, een beperking hebt, een psychische ziekte of stoornis, chronisch ziek bent of juist een bijzonder talent hebt. Mensen...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021