Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Inclusie Agenda Nunspeet 2021-2024

Dit document is de eerste Inclusie Agenda van de gemeente Nunspeet. De agenda betreft één van de uitvoeringsplannen die in het kader van het Integraal beleidsplan sociaal domein 2022-2025 worden opgesteld.

2021

OZB compensatie voor maatschappelijke objecten

Op basis van de “verordening compensatieregeling OZB maatschappelijke objecten” kan er subsidie worden verleend voor de OZB aan de eigenaren en/of gebruikers van maatschappelijke objecten. Deze subsidie is maximaal 50% van de OZB aanslag voor het eigenaren en/of gebruikers gedeelte.

2022

Samenwerkingsagenda Gemeenten Noord-Limburg en VGZ

Gemeenten in Noord-Limburg en VGZ werken samen met als doel een betere gezondheid en welbevinden voor de inwoners in de regio, met de juiste ondersteuning of zorg op de juiste plek voor iedere inwoner.

Gemeenten Noord-Limburg 2022

Beleidskader inclusie Hardenberg 2020-2023

In dit beleidskader wordt de ideale lijn geschetst. Door gebruik te maken van kansen die zich voordoen wordt de gemeente steeds inclusiever gemaakt. Een ambtelijke ambassadeur brengt het thema onder de aandacht bij collega’s en externe organisaties.

2020

Hardenberg, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Als gemeente Hardenberg streeft de gemeente er, samen met andere organisaties, naar om de meest inclusieve gemeente van Nederland te zijn. Toegankelijkheid is hierin een belangrijk onderdeel. In 2018 is deze gemeente uitgeroepen tot Meest Toegankelijke Gemeente van Nederland. Door...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021