Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Osse studenten adviseren ondernemers over Global Goals

De gemeente Oss verbindt de 17 Global Goals, duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, op verschillende manieren aan het gemeentebeleid. Daarnaast stimuleert de gemeente inwoners en ondernemers om met duurzaamheid aan de slag te gaan middels Global Goals. Daarom is...

2023

Allemaal Vitaal in de gemeente Alphen-Chaam

Met de algemene publiekscampagne Allemaal Vitaal werken de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle Nassau en Gilze en Rijen samen met aangesloten partners bij de lokale- en preventieakkoorden om overgewicht en andere problemen met de fysieke en mentale gezondheid aan te pakken.

2022

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Noordenveld, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Respect en acceptatie voor elkaar en voor elkaars verschillen zijn enorm belangrijk. Of je nu jong bent of oud, rijk of arm, een beperking hebt, een psychische ziekte of stoornis, chronisch ziek bent of juist een bijzonder talent hebt. Mensen...

2021

Regionale samenwerking bij inburgering in Oss

De gemeente Oss is blij om de nieuwe Wet inburgering vanaf januari 2022 zelf te mogen uitvoeren. Om dit goed te doen werkt de gemeente Oss nauw samen met 11 gemeenten in de regio. We gingen in gesprek met wethouder...

2021

Kadernota & Herstelagenda 2022-2025 gemeente Oss

In deze kadernota is speciale aandacht voor de COVID-19 herstelagenda. Deze wordt tijdens een aparte vergadering van de gemeenteraad behandeld, maar de gemeente laat de herstelagenda onderdeel zijn van deze Kadernota.

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021