Praktijkvoorbeelden (27)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Hulplijn Goed bestuur; rode draadberaad

De burgemeester draagt er zorg voor dat signalen vanuit de verschillende toezichthoudende personen en instellingen binnen de gemeente serieus worden genomen. Verschillende onafhankelijke gremia spelen een rol bij het bewaken en verbeteren van de kwaliteit van het bestuur. In Enschede...

2023

Traineeship 'next level' gemeentejuristen

In deze krappe arbeidsmarkt is gemeente Enschede op zoek naar nieuw juridisch talent. Het eigen ontwikkelde Juridisch traineeship heeft 4 talentvolle juristen opgeleverd.

2023