Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

Relatie en scheiding regio Lekstroom

De Lekstroomgemeenten werken samen rondom relaties en scheiden. Met als uitgangspunt dat ouders bij vragen zo vroeg en laagdrempelig mogelijk ergens terecht kunnen om escalaties te voorkomen. Op verschillende manieren, zodat het aansluit bij de verschillende soorten ouders die er...

Regio Lekstroom 2024

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’ . De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

Naar een merkbaar en meetbaar verschil!

Het bestrijden van armoede is geen sinecure. In de gemeenten Eemsdelta en Westerkwartier, beiden gemeenten in de provincie Groningen, leven in verhouding veel inwoners met een laag inkomen en met grote geldzorgen. Dat vraag om méér dan een goed armoede-...

2024

Actieve publicatie documenten vanuit zaaksysteem (Woo)

In het kader van de Wet open overheid (Woo) moeten overheden bepaalde soorten documenten verplicht gaan publiceren, in ieder geval op de Woo-index. In Epe wordt het efficiënt gedaan vanuit één centrale bron op verschillende plaatsen zodat deze documenten door...

2024

Op koers

De projectgroep Op Koers wil zich inzetten voor inwoners van de gemeente Houten die met meerdere problemen tegelijk te kampen hebben op het gebied van inkomen, werk, wonen, gezondheid, veiligheid en/of schulden. Het kan voorkomen dat een klant van verschillende...

2023

EnergieKnip, een groot succes in Emmen

De EnergieKnip-app is een betaalmiddel voor alle woningeigenaren en huurders in Emmen. Inwoners kunnen punten verdienen door het invullen van vragen en in ruil hiervoor een energiebespaarbox ophalen bij de lokale bouwmarkt. Hiermee draagt de inwoner bij aan zijn eigen...

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021