Praktijkvoorbeelden (27)

Filter resetten

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

Zo werkt Gouda aan inclusiviteit

In Gouda moet iedereen mee kunnen doen. Het mag daarbij niet uitmaken of je een handicap hebt, ziek bent, wat je geslacht is, op wie je valt of wat je achtergrond is. Of je nu oud bent of jong, veel...

2023

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Vieren stadsfeest Gouda 750 jaar: Geef gouda door!

De viering van 750 jaar stadsrechten, werd aangegrepen om het beste uit de stad te halen door middel van verbinding en een feest van, voor, door de stad. Met deze stadsverjaardag wilde het programmateam inwoners, bedrijven en instellingen inspireren om...

2023

Interculturele zorgconsulenten Huisartsen

De interculturele zorgconsulenten vervullen een brugfunctie tussen huisarts en patiënten en hun mantelzorgers met een migratie achtergrond. Zij geven uitleg en voorlichting in de eigen taal (Turks/Arabisch/Berbers) over ziektes, leefstijl, behandeling en gezondheidszorg in Nederland.

2023

Vlog: Healthy Hillegom

Gemeenten in Beeld - Vlog #10 Hillegom In Hillegom komt staatssecretaris Blokhuis op bezoek vanwege de ondertekening van het leefstijlakkoord 'Healthy Hillegom'.

2020

Achter de voordeur in coronatijd

Vanuit project LSI wordt samengewerkt met ketenpartners in de aanpak tegen misbruik van sociale voorzieningen. Met elkaar ervoor zorgen dat er niet alleen uitkeringen rechtmatig worden verstrekt, maar ook helpen om de situatie in het gezin én de leefbaarheid en...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022