Praktijkvoorbeelden (25)

Filter resetten

De Bestaanszekerheidcheck

De bestaanszekerheidscheck voor inwoners met een Participatiewet-uitkering heeft als doel om te zorgen dat zij voldoende financiële middelen en ondersteuning krijgen om een waardig bestaan te kunnen leiden.

2025

Dordtpas: een brede stadspas voor iedereen

De Dordtpas is er voor iedereen. Het doel is verbinding met de stad en participatie. Iedereen kan de pas kopen, maar voor de kleine beurs en mantelzorgers is de Dordtpas gratis. Voor verschillende doelgroepen biedt de gemeente pro-actief regelingen aan...

2025

SWF Tichtby, voor hulp dichtbij!

De werkwijze binnen SWF Tichtby is een vernieuwende aanpak waarbij de gemeente Súdwest-Fryslân op basis van data beoordeeld in welke wijken- en dorpen de nood hoog is en waarbij de kernwaarden zoals betrouwbaar, dienstbaar en dichtbij centraal staan.

2024

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

'Tichtby' brengt de overheid dichtbij de inwoners

Gemeenten in Beeld - Vlog #61 gemeente Súdwest-Fryslân Elke week zitten Tichtby-medewerkers in verschillende dorpen en steden om mensen met een lager inkomen persoonlijk te helpen met het aanvragen van verschillende toeslagen en regelingen.

2024

Dementievriendelijke route de Oost

De gemeente Dronten heeft een straat laten aanleggen die speciaal is aangepast voor mensen met dementie. De looproute ligt aan de Oost in Dronten en loopt van verzorgingstehuis De Regenboog naar het winkelcentrum.

2023

Vlog: de gemeente faciliteert natuurinclusief boeren

Gemeenten in Beeld - Vlog #52 gemeente Súdwest-Fryslân Om de bodemkwaliteit en biodiversiteit te verbeteren, werken de gemeente Súdwest-Fryslân en de Regio Deal Natuurinclusieve Landbouw samen met boeren en natuurorganisaties.

2023

Robot (RPA) werkt 3 jaar achterstand weg

Dankzij Robotic Process Automation (RPA), een robot die softwarematig handelingen wegneemt, konden er drie jaar aan achterstand weggewerkt worden. Het gaat specifiek om het verwerken van door de OFGV (Omgevingsdienst Flevoland, Gooi en Vechtstreek) aangeleverde zaken; documenten en stukken. De...

2023

KCC speelt belangrijke rol in Omgevingswet

Het Klant Contact Centrum (KCC) wordt serieus meegenomen in het opzetten van de serviceorganisatie te voorbereiding op de Omgevingswet en de WKB (Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen). Er wordt heel nadrukkelijk de verbinding tussen het KCC en Triage ruimtelijk domein...

2023