Praktijkvoorbeelden (20)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Processenlandschap en Processenlijst gemeente

Gemeente Hilversum wil een beeld hebben van welke processen zij binnen de gemeentelijke organisatie gebruiken. Hiervoor werken zij nu met een processenlandschap en een processenlijst

2023

Vlog: Healthy Hillegom

Gemeenten in Beeld - Vlog #10 Hillegom In Hillegom komt staatssecretaris Blokhuis op bezoek vanwege de ondertekening van het leefstijlakkoord 'Healthy Hillegom'.

2020

Lokale Inclusie Agenda Doesburg

Gemeenten hebben de verplichting om met plannen uitvoering te geven aan het VN-Verdrag. Bij voorkeur worden deze plannen samengevoegd tot één integraal plan: de Lokale Inclusie Agenda. In de Lokale Inclusie Agenda geeft de gemeente Doesburg aan waar zij aan...

2022

Lokale inclusie agenda Hilversum 2021-2023

De Agenda Lokale Inclusie geeft aan hoe de gemeente Hilversum gaat werken aan het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een Handicap (VN-Verdrag Handicap). Het doel van deze uitwerkingsagenda is dat mensen met een beperking mee kunnen doen in...

2021

Inwoners denken mee over datagebruik

Met inwoners duurzaam het gesprek voeren over de ethische kanten van de inzet van data en algoritmen. Nuchter, kritisch en constructief.

2022