Praktijkvoorbeelden (17)

Filter resetten

Natuurbermen Noardeast-Fryslân

Voor het verbeteren van de bodem- en waterkwaliteit en de biodiversiteit zet de gemeente Noardeast-Fryslân in op het ontwikkelen van de eigen gemeentelijke wegbermen.

2024

De kleine schans

Hulp en zorg voor kinderen, volwassenen en ouderen moet anders, beter en effectiever. De Kleine Schans doet dat: het is de eerste én enige coöperatie voor zorg en hulp in het brede sociaal domein in Nederland waarin professionals en vrijwilligers...

2023

Een traditie voor iedereen

Leerevaluatie naar de gebeurtenissen rondom de jaarwisseling 2021-2022 in de gemeente Noardeast-Fryslân. Doel hiervan is te zorgen dat volgende jaarwisseling(en) feestelijk verlopen en dat eventueel (onverhoopt) optreden veilig verloopt.

2022

Coördinatieplan Veiligheid: Jaarwisseling 2021-2022

Het coördinatieplan is gericht op een zo veilig en gezond mogelijk verloop van de jaarwisseling. Het openbare leven moet zo goed als mogelijk blijven functioneren en de veiligheid en gezondheid van de inwoners, deelnemers, bezoekers en hulpdiensten moet gewaarborgd blijven.

2021

Communicatiestrategie jaarwisseling 2020/2021

In de communicatiestrategie staan het handelingsperspectief, de geldende regels en de te nemen maatregelen centraal. Omdat het niet bekend is of het Coronavirus tijdens de jaarwisseling nog in ons land is, zijn er twee kernboodschappen geformuleerd.

2020

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Regionaal verbeteren brieven Omgevingswet

Ruim 100 standaardbrieven zijn opgesteld voor de Omgevingswet, die door alle partners uit de Veiligheidsregio IJsselland en door alle gemeentes te gebruiken zijn. Door goede samenwerking is het gelukt brieven op te stellen die inhoudelijk en juridisch kloppen en daarnaast...

2021

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021