Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

Lokale Inclusie Agenda Den Helder

In deze Lokale Inclusie Agenda schets de gemeente Den helder hoe zij een samenleving kunnen creëren waarin elk individu wordt geaccepteerd in een omgeving die zo is ingericht dat iedereen volwaardig kan deelnemen aan de maatschappij.

2021

Initiatievencafé

Bewoners met ideeën voor de stad een podium bieden en verbinden aan een netwerk van ondernemers, fondsen, banken, wijkraden, maatschappelijke organisaties, ambtenaren en betrokken stadgenoten.

2021

Zonnekansenkaart beschermd stadsgezicht

Een geautomatiseerd proces voor een 'Zonnekansenkaart' om eigenaren/(ver)huurders van daken, binnen beschermd stadsgezicht, snel inzicht te geven in de mogelijkheid om een of meerdere dakvlakelementen te voorzien van zonnepanelen (PV-installaties).

2021