Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

Sporten en tegelijk zwerfafval opruimen? Het kan!

Gemeente De Bilt ondersteunt met de zwerfafvalvergoeding het project Plog it Up De Bilt. Dit project is een initiatief van Sportief in het Groen en organiseert maandelijkse clinics om sportief zwerfafval in groepsverband op te ruimen.

2022

Project Goes Bezig

Stress, financiën en een sociaal netwerk bepalen of iemand lekker in zijn of haar vel zit en ruimte heeft om na te denken over gezond leven. Via het welzijnswerk van verschillende maatschappelijke organisaties, zoals de maatschappelijk werk en welzijnsstichting SMWO...

2022

Veendam Vooruit, Verder kijkers gezocht!

Gemeente Veendam zoekt Verderkijkers, dit zijn inwoners en ondernemers die willen meedenken en meepraten over de toekomstvisie. Door zo veel mogelijk meningen van inwoners en ondernemers te verzamelen samen te komen tot de Omgevingsvisie en inwoners enthousiast te maken over...

2021

Samenwerkingsagenda Gemeenten Noord-Limburg en VGZ

Gemeenten in Noord-Limburg en VGZ werken samen met als doel een betere gezondheid en welbevinden voor de inwoners in de regio, met de juiste ondersteuning of zorg op de juiste plek voor iedere inwoner.

Gemeenten Noord-Limburg 2022

Uitstroomcoördinatie Beschermd Wonen

De gemeenten Stadskanaal en Veendam werken samen met respectievelijk woningcorporatie Lefier en Acantus om de uitstroom van Beschermd Wonen effectief en succesvol te maken. Dat is de bedoeling van de werkwijze die vanaf 1 januari 2021 van start is gegaan.

2021