Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

Gemeenschappelijke DataCatalogus

Een datacatalogus beschrijft de beschikbare data van en voor een organisatie en geeft duidelijkheid over status, kwaliteit, eigenaarschap en mogelijkheden voor delen en hergebruik van data.

2024

De Deelscootmobiel 2.0 makkelijk en snel te reserveren!

In de Randstad is een groot tekort aan scootmobielen en stallingen. De vraag neemt toe waardoor mensen lang op wachtlijsten staan. Dat is een onwenselijke situatie. Diverse gemeenten in Nederland werken al met deelscootmobielen. Rogplus als uitvoerder van de Wet...

2024

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Woningregister: kansen bouw & transformatie in beeld

Het omgevingsplan biedt vele complexe uitdagingen. De gemeente wil een flexibele (bouw)regeling voor woningen, maar ook voldoende juridische houvast. Maar hoe regel je dan het aantal woningen? En hoe geef je initiatiefnemers, vergunningverleners en ketenpartners inzicht in de mogelijkheden voor...

2023

Antwoord op maat

Antwoord op maat is een project met als doel een betere informatieverstrekking aan inwoners. Het kanaal telefonie is decentraal ingericht met een extern KCC en 5 vakafdelingen met eigen nummer. Met een beter en sneller antwoord, heb je een betere...

2023

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Coördinatieplan Veiligheid: Jaarwisseling 2021-2022

Het coördinatieplan is gericht op een zo veilig en gezond mogelijk verloop van de jaarwisseling. Het openbare leven moet zo goed als mogelijk blijven functioneren en de veiligheid en gezondheid van de inwoners, deelnemers, bezoekers en hulpdiensten moet gewaarborgd blijven.

2021

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Wennoowde Shared Knowledge Developer

Wenoow is hét internetplatform waar je op een veilige manier onafhankelijk van de Big Tech kan communiceren, kennis delen en ontwikkelen, ondersteund door AI en Design Thinking.

2021

Vlog: stemmen in Nijmegen

Gemeenten in Beeld - Vlog #34 Nijmegen Net als in iedere gemeente is het in de gemeente Nijmegen erg belangrijk dat iedereen zo zelfstandig mogelijk kan stemmen.

2022