Praktijkvoorbeelden (29)

Filter resetten

De Deelscootmobiel 2.0 makkelijk en snel te reserveren!

In de Randstad is een groot tekort aan scootmobielen en stallingen. De vraag neemt toe waardoor mensen lang op wachtlijsten staan. Dat is een onwenselijke situatie. Diverse gemeenten in Nederland werken al met deelscootmobielen. Rogplus als uitvoerder van de Wet...

2024

Peukenbrigade Kampen

In de zomer van 2023 is in de binnenstad van Kampen de Peukenbrigade Kampen ingezet om de strijd aan te gaan met peuken. Vergezeld van hun bakfiets, ging de Peukenbrigade in gesprek met (rokende) bezoekers en ondernemers op het achteloos...

2024

De Thuisgevers: een warme start voor statushouders

Initiatief De Thuisgevers (project van gemeente Kampen en de Protestantse Kerk in Nederland) biedt een oplossing voor de vastgelopen asielopvang en wooncrisis. Dat doen zij door lokale vrijwillige initiatieven te ondersteunen met advies en praktische hulp bij het tijdelijk huisvesten...

2023

Van Begraafplaats naar Ontmoetingspark

Op de Algemene Begraafplaats Bovenbroek merkte de beheerder en zijn medewerkers dat (met name oudere) bezoekers van de begraafplaats om een praatje verlegen zitten.

2023

Zo werkt Gouda aan inclusiviteit

In Gouda moet iedereen mee kunnen doen. Het mag daarbij niet uitmaken of je een handicap hebt, ziek bent, wat je geslacht is, op wie je valt of wat je achtergrond is. Of je nu oud bent of jong, veel...

2023

Vieren stadsfeest Gouda 750 jaar: Geef gouda door!

De viering van 750 jaar stadsrechten, werd aangegrepen om het beste uit de stad te halen door middel van verbinding en een feest van, voor, door de stad. Met deze stadsverjaardag wilde het programmateam inwoners, bedrijven en instellingen inspireren om...

2023

Schiedam koppelt de Global Goals aan de begroting

Door in de begroting de koppeling te maken met de Global Goals wordt voor de politiek en het publiek zichtbaar gemaakt waar de raad en college lokaal werken aan deze Global Goals. Om de duurzame ontwikkelingsdoelen te behalen kan de...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022