Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

MijnZaken Track&Trace: Transparant en Proactief

MijnZaken is ontstaan vanuit de Omnichannel-aanpak van de VNG. MijnZaken biedt een samengesteld overzicht van zaakgegevens voor de gebruiker en de medewerker. MijnZaken omvat alle informatie over de levering van producten en diensten door de overheid die voor burgers en...

2023

EnergieKnip, een groot succes in Emmen

De EnergieKnip-app is een betaalmiddel voor alle woningeigenaren en huurders in Emmen. Inwoners kunnen punten verdienen door het invullen van vragen en in ruil hiervoor een energiebespaarbox ophalen bij de lokale bouwmarkt. Hiermee draagt de inwoner bij aan zijn eigen...

2023

Samen het ongewone gewoon maken: lokale inclusie agenda 2023-2025

De gemeente Borsele wil een inclusieve gemeente zijn voor mensen met en zonder handicap, beperking of kwetsbaarheid. Toegankelijkheid in Borsele is de norm, niet de uitzondering. In deze agenda beschrijft de gemeente Borsele welke stappen zij de komende jaren gaat...

2022

Ontwikkelcentrum voor mensen met afstand

Toolbox faciliteert kennis, netwerk, gereedschappen en middelen zodat iedereen een kans krijgt om zich te ontwikkelen op individueel en sociaal gebied om participatie in de breedste zin te bevorderen.

2021

Wie ben jij? Wat kan je, wat heb je nodig?

Dit project wilde met behulp van een nieuwe werkwijze statushouders beter zien: wie ben jij, wat kan jij en wat heb je nodig? Dit is een holistische manier van kijken.

2021

Harderwijk, de Meest Toegankelijke Gemeente?

De gemeente Harderwijk heeft de afgelopen jaren op verschillende manieren aan toegankelijkheid gewerkt. Bij verbouwingen van het zwembad, musea en het oude Stadhuis is de fysieke toegankelijkheid verbeterd. Er is aandacht gevraagd voor geleidelijnen, de verlichting in de openbare ruimte...

2021