Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

‘Friezen zijn een trots volk; hier melden ouders zich niet zomaar’

Gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel betrokken een ervaringsdeskundige ouder bij hun hersteloperatie. Samen zetten ze het hulpteam toeslagen op. We gingen in gesprek met ervaringsdeskundige Anoeska de Vries die door haar eigen achtergrond intussen al een groot aantal andere gedupeerde ouders...

2023

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

Initiatievencafé

Bewoners met ideeën voor de stad een podium bieden en verbinden aan een netwerk van ondernemers, fondsen, banken, wijkraden, maatschappelijke organisaties, ambtenaren en betrokken stadgenoten.

2021

Zonnekansenkaart beschermd stadsgezicht

Een geautomatiseerd proces voor een 'Zonnekansenkaart' om eigenaren/(ver)huurders van daken, binnen beschermd stadsgezicht, snel inzicht te geven in de mogelijkheid om een of meerdere dakvlakelementen te voorzien van zonnepanelen (PV-installaties).

2021