Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Gezondheidscampagne Bewust Barendrecht

De gemeente Barendrecht wil graag dat iedereen gezond mee kan doen, ongeacht afkomst, opleidingsniveau en inkomen. Daarom startten in 2023 met de gezondheidscampagne ‘Bewust Barendrecht’. Samen met maatschappelijke organisaties, inwoners, ondernemers, onderwijs, vrijwilligers, sportclubs en anderen worden nieuwe met bestaande...

2024

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Tozo aanvragen in Friesland

De noodmaatregelen die door het kabinet zijn genomen, hebben tot effect gehad dat veel ondernemers ondersteuning hebben aangevraagd en er snel gehandeld moest worden om deze te verwerken. Jelmer Holwerda, ontwikkelaar RPA-team, was betrokken bij het project en zag dat...

2021

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Regelen kinderopvang essentieel voor slagen inburgering

Met het ingaan van de Wet inburgering 2021 zijn gemeenten verantwoordelijk voor de regie op de uitvoering van de inburgering. Hier komt veel bij kijken. Om de inburgering te laten slagen is een aantal zaken van belang om te regelen...

2022

Europe Ready Fryslân

Om in Fryslân direct uit de startblokken te komen bij de nieuwe Europese Bestuursperiode 2021-2027, is in 2019 het initiatief Europe Ready Fryslân ontstaan.

2021

Noordenveld, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Respect en acceptatie voor elkaar en voor elkaars verschillen zijn enorm belangrijk. Of je nu jong bent of oud, rijk of arm, een beperking hebt, een psychische ziekte of stoornis, chronisch ziek bent of juist een bijzonder talent hebt. Mensen...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021