Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

De Lokale Energie Strategie

De Lokale Energie Strategie (LES) geeft een lokale invulling aan de energietransitie. De energietransitie is niet alleen een technisch en een financieel vraagstuk, maar vooral ook een sociaalmaatschappelijke opgave. Bij grote en langdurige trajecten zoals de energietransitie is er behoefte...

2024

TUOB (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk)

Aandacht voor leefbaarheid in de dorpskernen en met name de kleinere dorpskernen en bestaanszekerheid voor verenigingen. Door de TUOB-systematiek (Transparant Uniform Onderhoud Bergeijk) blijven in ieder geval de basisvoorzieningen per dorpskern intact. Hierdoor kunnen alle sportvoorzieningen en gemeenschapshuizen blijven voortbestaan...

2024

Natuurbermen Noardeast-Fryslân

Voor het verbeteren van de bodem- en waterkwaliteit en de biodiversiteit zet de gemeente Noardeast-Fryslân in op het ontwikkelen van de eigen gemeentelijke wegbermen.

2024

De bladermuur brengt geschiedenis tot leven

De Bladermuur is gebaseerd op een eenvoudige handeling van alle tijden: op je gemak bladeren, kijken en lezen. Zo ontstaat een flexibel expositieconcept voor het ontdekken van informatie, een (bedrijfs)geschiedenis, productlijn of verhalende serie foto’s. De primeur van de Bladermuur...

2023

Een traditie voor iedereen

Leerevaluatie naar de gebeurtenissen rondom de jaarwisseling 2021-2022 in de gemeente Noardeast-Fryslân. Doel hiervan is te zorgen dat volgende jaarwisseling(en) feestelijk verlopen en dat eventueel (onverhoopt) optreden veilig verloopt.

2022

Coördinatieplan Veiligheid: Jaarwisseling 2021-2022

Het coördinatieplan is gericht op een zo veilig en gezond mogelijk verloop van de jaarwisseling. Het openbare leven moet zo goed als mogelijk blijven functioneren en de veiligheid en gezondheid van de inwoners, deelnemers, bezoekers en hulpdiensten moet gewaarborgd blijven.

2021

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021