Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

Samenleving in actie: Assense Wijkaanpak met AI

Dichtbij en Daadkrachtig. Assen wil sterke wijken en een sterke stad. Het hoofddoel van het project is het vergroten van brede welvaart en leefbaarheid. Om de bestaande wijkaanpak van Assen te versterken, werkt de gemeente sinds kort met een AI...

2024

De kleine schans

Hulp en zorg voor kinderen, volwassenen en ouderen moet anders, beter en effectiever. De Kleine Schans doet dat: het is de eerste én enige coöperatie voor zorg en hulp in het brede sociaal domein in Nederland waarin professionals en vrijwilligers...

2023

Global Goals in raadsvoorstellen Waalwijk

In Waalwijk zijn de Global Goals een belangrijk thema geworden. In de raadsvoorstellen is een SDG-paragraaf opgenomen waarmee meer bewustwording over de duurzame ontwikkeldoelen wordt gecreëerd . Daarnaast wordt duurzaamheid in brede zin verder geïntegreerd binnen de gemeentelijke organisatie.

2023

Communicatiestrategie jaarwisseling 2020/2021

In de communicatiestrategie staan het handelingsperspectief, de geldende regels en de te nemen maatregelen centraal. Omdat het niet bekend is of het Coronavirus tijdens de jaarwisseling nog in ons land is, zijn er twee kernboodschappen geformuleerd.

2020

Gemeente Waalwijk helpt arbeidsmigranten op weg met app

In de gemeente Waalwijk verblijven veel arbeidsmigranten en de verwachting is dat het aantal alleen maar toe zal nemen. Om arbeidsmigranten met goede informatievoorziening verder te helpen hun weg te vinden in Nederland, werken ze binnen de gemeente sinds kort...

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Lokale inclusie agenda Assen voor iedereen

Iedereen in Assen telt mee, doet mee en voelt zich gezien. Assen wil een inclusieve gemeente zijn. Een gemeente waarin iedereen zich welkom voelt en erbij hoort. Iedereen, met en zonder beperking.

2020

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021