Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Global Goals in raadsvoorstellen Waalwijk

In Waalwijk zijn de Global Goals een belangrijk thema geworden. In de raadsvoorstellen is een SDG-paragraaf opgenomen waarmee meer bewustwording over de duurzame ontwikkeldoelen wordt gecreëerd . Daarnaast wordt duurzaamheid in brede zin verder geïntegreerd binnen de gemeentelijke organisatie.

2023

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Gemeente Waalwijk helpt arbeidsmigranten op weg met app

In de gemeente Waalwijk verblijven veel arbeidsmigranten en de verwachting is dat het aantal alleen maar toe zal nemen. Om arbeidsmigranten met goede informatievoorziening verder te helpen hun weg te vinden in Nederland, werken ze binnen de gemeente sinds kort...

2022

Lokale inclusie agenda Assen voor iedereen

Iedereen in Assen telt mee, doet mee en voelt zich gezien. Assen wil een inclusieve gemeente zijn. Een gemeente waarin iedereen zich welkom voelt en erbij hoort. Iedereen, met en zonder beperking.

2020

Waalwijk, de Meest Toegankelijke Gemeente?

In het VN-verdrag handicap is vast gelegd dat mensen met een beperking dezelfde kansen en mogelijkheden hebben als mensen zonder een beperking. In Waalwijk pakken ze inclusie in de breedte op; namelijk dat iedereen zich prettig voelt en iedereen in...

2021

Inclusief stembureau Assen

De Tweede Kamerverkiezingen van 2021 waren bijzondere verkiezingen. Onder andere omdat er voor het eerst ‘inclusieve stembureaus’ in een aantal gemeenten te vinden waren. Op deze stembureaus zaten vrijwilligersduo’s van iemand met een verstandelijke beperking én iemand zonder. In Assen...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021