Praktijkvoorbeelden (19)

Filter resetten

Samenleving in actie: Assense Wijkaanpak met AI

Dichtbij en Daadkrachtig. Assen wil sterke wijken en een sterke stad. Het hoofddoel van het project is het vergroten van brede welvaart en leefbaarheid. Om de bestaande wijkaanpak van Assen te versterken, werkt de gemeente sinds kort met een AI...

2024

Aandachtsvolle jeugdzorg: Heppie (t)Huis

De transformatie van de gesloten jeugdzorg naar kleinschalige woonvoorzieningen voor uithuisgeplaatste kinderen is in volle gang. Een goede ontwikkeling. Tegelijkertijd vraagt goede jeugdzorg om meer dan alleen kleinschaligheid. Om te laten zien hoe aandachtsvolle jeugdzorg er in de praktijk uit...

2024

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Pilot regioplaatsing in Oisterwijk

Regio Hart van Brabant is de eerste regio in Nederland die heeft getest met een regionale opvanglocatie op het azc in Oisterwijk. Regioplaatsing houdt in dat vergunninghouders en kansrijke asielzoekers zo dicht mogelijk bij hun toekomstige woonplaats worden opgevangen.

2021

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Lokale inclusie agenda Assen voor iedereen

Iedereen in Assen telt mee, doet mee en voelt zich gezien. Assen wil een inclusieve gemeente zijn. Een gemeente waarin iedereen zich welkom voelt en erbij hoort. Iedereen, met en zonder beperking.

2020

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021