Praktijkvoorbeelden (17)

Filter resetten

Samenleving in actie: Assense Wijkaanpak met AI

Dichtbij en Daadkrachtig. Assen wil sterke wijken en een sterke stad. Het hoofddoel van het project is het vergroten van brede welvaart en leefbaarheid. Om de bestaande wijkaanpak van Assen te versterken, werkt de gemeente sinds kort met een AI...

2024

Onbeperkt meedoen: Inclusieagenda Borne 2024+

In Borne hebben inwoners en mensen met een beperking meegedacht over de inclusieagenda. Zij hebben hun persoonlijke ervaringen verteld aan de gemeente op het gebied van openbaar vervoer, sporten, informatie, winkels, openbare gebouwen en openbare ruimtes.

2024

Samenwerking tussen Netwerk BunnikSamen en de gemeente

In 2023 kreeg gemeente Bunnik de gelegenheid om de samenwerking met het lokale veld en de inwoners te versterken. Iets wat al langer een wens was. Het Gezond en Actief Leven Akkoord bracht dit in een stroomversnelling. Deze regeling is...

2024

Oekraïners in Soest

Met de nodige stoom en kokend water is de gemeente Soest, net zoals andere gemeenten in Nederland, gestart met een aanpak voor de Oekraïense vluchtelingen. Een werkende weg aanpak die samen met inwoners, lokale organisaties en instellingen (eerstelijnszorg (huisartsen, tandartsen)...

2023

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Lokale inclusie agenda Assen voor iedereen

Iedereen in Assen telt mee, doet mee en voelt zich gezien. Assen wil een inclusieve gemeente zijn. Een gemeente waarin iedereen zich welkom voelt en erbij hoort. Iedereen, met en zonder beperking.

2020

Veranderopgave Inburgering (VOI) duale trajecten

De gemeenten Hengelo, Borne en Haaksbergen zetten in samenwerking met het ROC van Twente een duaal traject op voor een brede doelgroep statushouders met een uitkering. Naast werkervaring en taal zet de pilot ook nadrukkelijk in op branchegerichte vakscholing.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021