Praktijkvoorbeelden (24)

Filter resetten

De Deelscootmobiel 2.0 makkelijk en snel te reserveren!

In de Randstad is een groot tekort aan scootmobielen en stallingen. De vraag neemt toe waardoor mensen lang op wachtlijsten staan. Dat is een onwenselijke situatie. Diverse gemeenten in Nederland werken al met deelscootmobielen. Rogplus als uitvoerder van de Wet...

2024

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Interculturele zorgconsulenten Huisartsen

De interculturele zorgconsulenten vervullen een brugfunctie tussen huisarts en patiënten en hun mantelzorgers met een migratie achtergrond. Zij geven uitleg en voorlichting in de eigen taal (Turks/Arabisch/Berbers) over ziektes, leefstijl, behandeling en gezondheidszorg in Nederland.

2023

Inclusie Agenda Nunspeet 2021-2024

Dit document is de eerste Inclusie Agenda van de gemeente Nunspeet. De agenda betreft één van de uitvoeringsplannen die in het kader van het Integraal beleidsplan sociaal domein 2022-2025 worden opgesteld.

2021

Schiedam koppelt de Global Goals aan de begroting

Door in de begroting de koppeling te maken met de Global Goals wordt voor de politiek en het publiek zichtbaar gemaakt waar de raad en college lokaal werken aan deze Global Goals. Om de duurzame ontwikkelingsdoelen te behalen kan de...

2022

Achter de voordeur in coronatijd

Vanuit project LSI wordt samengewerkt met ketenpartners in de aanpak tegen misbruik van sociale voorzieningen. Met elkaar ervoor zorgen dat er niet alleen uitkeringen rechtmatig worden verstrekt, maar ook helpen om de situatie in het gezin én de leefbaarheid en...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022