Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

Beste Callcenter van Nederland?

Het doel van de casus is / was het om de beste telefonische dienstverlening te bieden aan de klanten en inwoners. Uitgangspunt hierbij was dat de klanten geen alternatief hebben op het gebied van gemeentelijke dienstverlening: er is maar één...

2025

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’. De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden mensen...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

Naar een merkbaar en meetbaar verschil!

Het bestrijden van armoede is geen sinecure. In de gemeenten Eemsdelta en Westerkwartier, beiden gemeenten in de provincie Groningen, leven in verhouding veel inwoners met een laag inkomen en met grote geldzorgen. Dat vraag om méér dan een goed armoede-...

2024

In Almere moeten mensen soms 12 jaar wachten op een woning

Gemeente Almere besloot in 2021 om gedupeerde ouders weer aan vergelijkbare huisvesting te helpen: zoveel mogelijk lijkend op de woning die ouders hadden vóór de problemen door de kinderopvangtoeslag. Dat bleek een enorme puzzel.

2023

Versnellingsteam als halt tegen uithuisplaatsingen

De regio Flevoland staat al jaren voor de opgave om ruim 1.000 uithuisgeplaatste kinderen een veilige basis te bieden. Daar kunnen jaarlijks zo’n 250 dreigende uithuisplaatsingen bijkomen als deze opgave niet radicaal anders wordt georganiseerd. Met ‘Flevoland’ heb je het...

Jeugdzorgregio Flevoland 2023

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021