Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

Gratis Aktyf Waadhoeke

Gratis Aktyf Waadhoeke beoogt om meedoen aan sport en cultuur net zo toegankelijk te laten zijn als naar de basisschool gaan.

2025

De Takenpuzzel: een ander gesprek aan de keukentafel

De Takenpuzzelmethode is bij MOmenz ontwikkeld om zorg- en ondersteuningsvragen van inwoners ‘om te buigen’ van een vraag aan het wijkteam/Wmo-indicatieteam naar een vraag aan het netwerk en externe hulpbronnen. In een ander gesprek met inwoners over welzijn, (zelf)zorg en...

2024

Kernfoto's sociaal domein

Sinds begin 2023 maakt de gemeente samen met inwoners en partners kernfoto's voor het sociaal domein . Deze kernfoto's helpen om een gezamenlijk en integraal beeld te krijgen van wat er speelt in de verschillende kernen van Stichtse Vecht.

2024

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

Stichtse Vecht voor iedereen: Lokaal inclusie Agenda

Met de Inclusie Agenda laat de gemeente Stichtse Vecht zien wat er al gedaan wordt, welke ambities er zijn en hoe met alle partijen samengewerkt moet worden om ervoor te zorgen dat iedereen in mee kan blijven doen. Het hoofddoel...

2021

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021