Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

NLDS voor heel B.V. Nederland

NL Design System maakt toegankelijk, inclusief en gebruiksvriendelijk ontwikkelen makkelijk. Het doel van dit praktijkvoorbeeld is NLDS design van de online dienstverlening van B.V. Nederland. Toegankelijke dienstverlening voor alle inwoners en ondernemers. Ook voor laaggeletterden en niet -digivaardigen. De Online...

2024

Duidelijkere teksten door lezerspanel Versimpelteam 

Het Versimpelteam van de gemeente Zwolle heeft één doel: het versimpelen van lastige teksten van de gemeente. Vereenvoudigen van de brieven, webteksten en formulieren. Zodat iedereen ze begrijpt. Deze casus is finalist van #GemeenteDelers 2022.

2022

Groningen en internationale betrekkingen

Groningen is een internationale kennisstad. Kennisinstellingen en bedrijven worden geholpen internationaal samen te werken en succesvol kennis en talent aan te trekken. In het internationaliseringsbeleid 2021-2024 staat hoe internationalisering wordt ingezet om gemeentelijke doelen te behalen. De thema’s waarop wordt...

2022

Plan van aanpak Controle & Handhaving Tozo

Vanuit de gemeente Utrecht is een plan van aanpak 'controle en handhaving Tozo' beschikbaar gesteld. Daarnaast heeft de gemeente Utrecht een document opgesteld met daarin 'Hoe om te gaan met de aangeleverde gegevens van het Inlichtingenbureau'.

2021

Service Blueprint - de brug tussen leefwereld en systeemwereld

Inwoners ervaren de informatievoorziening en dienstverlening van de overheid als een doolhof. Ook is de informatie van en over de inwoner versnipperd over verschillende systemen en heeft de inwoner er ook geen zicht en controle op. De dienstverlening wordt vaak...

2021