Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

City Data Specificatie-Mobiliteit (CDS-M)

Deelmobiliteit wordt op steeds meer plekken ingezet als duurzaam alternatief voor de traditionele vervoersvormen. Hierbij worden veel data opgehaald over het gebruik van deelmobiliteit.

2023

MDT (Maatschappelijke Diensttijd) op Zuid

MDT is kort voor maatschappelijke diensttijd: een ontdekkingsreis voor jongeren tussen de 14 en 27 naar de beste versie van henzelf. Een kans om hun talenten te ontdekken, nieuwe dingen te leren en van betekenis te zijn voor een ander...

2022

Pilot Duale Trajecten

De gemeente Arnhem gaat een intensieve samenwerking aan met Refugee Company. Met een sectorgerichte aanpak verzorgt Refugee Company werkplekken bij een door hen gerunde horecagelegenheid en door hen gerunde mondkapjesfabriek. Hier zullen werkplekken voor hoog- en laaggeletterde deelnemers zijn. Inburgeringsonderwijs...

2022

WerkWijzer

De gemeente Dordrecht biedt een duaal traject voor kwetsbare inburgeraars genaamd ‘Werkwijzer’. De deelnemers gaan bij re-integratiebedrijf Werkshop en een taalschool parallel aan de slag met hun Nederlandse taal en een vorm van werk bij een werkgever of vrijwilligersorganisatie.

2022

Datalab Energietransitie 2.0

Data op één plek verzamelen, up-to-date houden en omzetten in toegankelijke en bruikbare informatie voor collega’s, inwoners van Den Haag en andere belanghebbenden om de energietransitie te helpen versnellen.

2022

Dashboard Voorzieningen: Inzicht in alle voorzieningen in de stad

Het dashboard moet het fundament versterken voor huisvestingskeuzes en vastgoedsturing, zowel vanuit het perspectief van opdrachtgevende beleidsdirecties, van de opdrachtnemende afdeling Vastgoed, als van gebiedsregisseurs en netwerkers uit de Rotterdamse gebieden. Daarvoor worden in het dashboard relevante gegevens uit beschikbare...

2021

Service Blueprint - de brug tussen leefwereld en systeemwereld

Inwoners ervaren de informatievoorziening en dienstverlening van de overheid als een doolhof. Ook is de informatie van en over de inwoner versnipperd over verschillende systemen en heeft de inwoner er ook geen zicht en controle op. De dienstverlening wordt vaak...

2021