Praktijkvoorbeelden (7)

Filter resetten

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023

Lotgenotencontact: geen procedures, maar doen

2021: twee partijen bieden afzonderlijk van elkaar hun hulp aan de gemeente Arnhem aan: een groep geestelijk verzorgers en een lid van het Ouderpanel. Het zorgt voor een directe ‘klik’ in het hoofd van de beleidsadviseur waarmee beide partijen contact...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Openbare Ruimte Beeldherkenning Service

Dit project levert een duurzame schaalbare toepassing op, waarmee kunstmatige intelligentie automatisch objecten op de beelden kan herkennen. Daarbij worden persoonlijke gegevens verwijderd. Het project waarborgt de common-groundprincipes.

2022

Digital twin voor alle gemeenten

De gemeente Utrecht en de gemeente Amsterdam werken samen aan een digitaal 3D-model van de stad, ook wel 'Digital twin' genoemd. Hiermee worden thema's als woningbouw en mobiliteit voor iedereen inzichtelijk.

2022