Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

Mulchen van afgevallen bladeren

De gemeente Rotterdam gebruikt een bladversnipperaar, waarmee zij de afgevallen boombladeren opzuigen en versnipperd tot kleine deeltjes. Deze worden in één werkgang over het gazon verspreid of in de plantenborders en plantsoenvakken verwerkt.

2024

U-reka; Utrechtse raadsinformatie razendsnel terugvinden

U-reka is een applicatie ontwikkeld om Utrechtse raadleden te helpen om raadsinformatie razendsnel terug te vinden. Hierdoor kunnen zij hun raadswerk beter en efficiënter voorbereiden en uitvoeren in de schaarse tijd die zij naast hun eigen fulltimebaan hebben. Deze casus...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

U bent precies op het goede adres! 

De gemeente Utrecht startte een pilot om een laagdrempelige toegang te maken voor inwoners die niet weten waar in de gemeente (overheid) ze moeten beginnen om een probleem of vraagstuk op te lossen. Het kan hier om een complexe vraag...

2021