Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

NLDS voor heel B.V. Nederland

NL Design System maakt toegankelijk, inclusief en gebruiksvriendelijk ontwikkelen makkelijk. Het doel van dit praktijkvoorbeeld is NLDS design van de online dienstverlening van B.V. Nederland. Toegankelijke dienstverlening voor alle inwoners en ondernemers. Ook voor laaggeletterden en niet -digivaardigen. De Online...

2024

Zicht op drone vluchten

Amsterdam en Den Haag hebben het initiatief genomen om dronevluchten in hun gemeente in kaart te brengen. Dit inzicht stelt hen in staat om, in samenwerking met de politie en andere belanghebbenden, effectief beleid te ontwikkelen voor verantwoord dronegebruik.

2024

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Praten met platen

De gemeente Papendrecht wil stap voor stap toewerken naar makkelijk leesbare taal. De producten en diensten worden toegankelijk gemaakt voor mensen die moeite met taal hebben, door tekst te vervangen door tekeningen.

2021