Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

RMU Telt Af!

Erremu (RMU) telt af 2.0, het dorpsfeest waarmee Arnemuiden 2024 inluidde, was een daverend succes. Het doel is om ervoor te zorgen dat zowel de lokale dorpsgemeenschap als ook de (lokale) overheid terug kan blikken op een beheersbaar en veilig...

2024

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Integraal veiligheidsplan 2019-2022

Het Integrale Veiligheidsbeleid (IVB) beschrijft de beleidslijnen 2019-2022 voor de zorg voor veiligheid in de gemeente Middelburg. Het plan geeft richting aan de wijze waarop de gemeente met haar inwoners en partners aan de veiligheid in de stad werkt.

2020

Ieder mens doet er toe

Pennywafelhuis (PWH) is een community-art project, waarbij kunst bijdraagt aan een verbeterde samenleving. Kunst geeft antwoord op verschillende maatschappelijke vragen. Het vergroot de sociale betrokkenheid tussen de ruim 250 buurtbewoners met veel nationaliteiten van diverse samenstellingen en achtergronden. De pennywafel...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Vlog: stemmen in Nijmegen

Gemeenten in Beeld - Vlog #34 Nijmegen Net als in iedere gemeente is het in de gemeente Nijmegen erg belangrijk dat iedereen zo zelfstandig mogelijk kan stemmen.

2022