Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

Op koers

De projectgroep Op Koers wil zich inzetten voor inwoners van de gemeente Houten die met meerdere problemen tegelijk te kampen hebben op het gebied van inkomen, werk, wonen, gezondheid, veiligheid en/of schulden. Het kan voorkomen dat een klant van verschillende...

2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

Samenwerkingsagenda Gemeenten Noord-Limburg en VGZ

Gemeenten in Noord-Limburg en VGZ werken samen met als doel een betere gezondheid en welbevinden voor de inwoners in de regio, met de juiste ondersteuning of zorg op de juiste plek voor iedere inwoner.

Gemeenten Noord-Limburg 2022

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021