Praktijkvoorbeelden (22)

Filter resetten

Vlog: gemeente Rijssen-Holten communiceert met inwoners in coronatijd

Gemeenten in Beeld - Vlog #7 Rijssen-Holten Medewerkers Karlijn Schabbink en Manon Koopman en wethouder Erik Wessels van de gemeente Rijssen-Holten, vertellen welke communicatiemiddelen zij inzetten om tijdens de coronacrisis contact te houden met de inwoners van de gemeente.

2020

Vlog: de gemeente Rotterdam heeft een digitale balie

Gemeenten in Beeld - Vlog #28 Rotterdam Rotterdammers kunnen bij hun gemeente terecht via de digitale balie. Makkelijk, efficiënt én persoonlijk. In deze video vertellen zowel inwoners als ambtenaren hoe ze deze nieuwe vorm van dienstverlening ervaren.

2021

Samen leven, samen doen

In de gemeente Heerde wilden coalitiepartners Gemeentebelang Boerenpartij, CDA en SGP-ChristenUnie een leesbaar coalitieprogramma. Niet alleen leesbaar voor bestuurders, ambtenaren en maatschappelijke partners, maar juist ook voor de inwoners. Onder de titel ‘Samen werken, samen doen’ wil het nieuwe college...

2022

Regionaal verbeteren brieven Omgevingswet

Ruim 100 standaardbrieven zijn opgesteld voor de Omgevingswet, die door alle partners uit de Veiligheidsregio IJsselland en door alle gemeentes te gebruiken zijn. Door goede samenwerking is het gelukt brieven op te stellen die inhoudelijk en juridisch kloppen en daarnaast...

2021

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021

Gemeentelijk Informatiepunt in de bieb

Burgers kunnen in bibliotheek terecht voor laagdrempelige hulp. Ze worden geholpen met het zoeken van informatie op de gemeentelijke website, het maken van een afspraak of worden doorverwezen.

2021

Meten = weten en dan verbeteren!

Wie weet wat er beter aan de dienstverlening verbeteren kan worden, dan de inwoners? Precies! Daarom worden zij continu om feedback gevraagd.

2021