Sorteren
Vanaf 2021 werkt gemeente Schiedam met een nieuw klimaatbeleidsplan, dat voortbouwt op het Programma Duurzaamheid dat in de gemeente liep van 2016 tot 2018 en het klimaatadaptatieplan uit 2019. Daarnaast worden in het nieuwe beleidsplan de Global Goals als vertrekpunt...
De gemeente heeft als doel om in samenspraak met bewoners de openbare ruimte op te knappen en tevens te kijken naar ontmoetingsplekken, klimaatadaptatie en veiligheidsbeleving.
Gemeente Haarlem maakt nog meer gebruik van de energie uit de stad om samen met inwoners, ondernemers en partners maatschappelijke doelen en initiatieven te realiseren.
Verkeersongevallen brengen veel menselijk leed met zich mee en de maatschappelijke kosten van verkeersongevallen bedragen meer dan € 14 miljard per jaar. Helaas neemt het aantal ongevallen en doden in het verkeer toe en afleiding is één van de belangrijkste...
De coronacrisis zorgt wereldwijd voor nieuwe fietspaden.
De huidige CO₂-uitstoot door mobiliteit in de metropoolregio bedraagt circa 4,3 Mton per jaar. Zo’n 80% wordt veroorzaakt door het wegverkeer: het vervoer van mensen en goederen. De helft van de uitstoot door het wegverkeer is afkomstig uit vrachtvervoer, de...
Gezien de ontwikkelingen, denkt de gemeente op grote schaal na over mobiliteitsoplossingen en circulatie in de gemeente. Verkeersveiligheid is daarbij een belangrijke randvoorwaarde.
De raad van de gemeente Ooststellingwerf 2018- 2022 heeft na de verkiezingen van 2018 een raadsprogramma opgesteld. In de informatiefase bleek dat vrijwel alle partijen bij de informateur hadden aangegeven grote voorstander te zijn van het opstellen van een raadsprogramma.