Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

De Deelscootmobiel 2.0 makkelijk en snel te reserveren!

In de Randstad is een groot tekort aan scootmobielen en stallingen. De vraag neemt toe waardoor mensen lang op wachtlijsten staan. Dat is een onwenselijke situatie. Diverse gemeenten in Nederland werken al met deelscootmobielen. Rogplus als uitvoerder van de Wet...

2024

Gezondheidscampagne Bewust Barendrecht

De gemeente Barendrecht wil graag dat iedereen gezond mee kan doen, ongeacht afkomst, opleidingsniveau en inkomen. Daarom startten in 2023 met de gezondheidscampagne ‘Bewust Barendrecht’. Samen met maatschappelijke organisaties, inwoners, ondernemers, onderwijs, vrijwilligers, sportclubs en anderen worden nieuwe met bestaande...

2024

Ga praten met de mensen die de regels moeten uitvoeren

Wil Olie begeleidt sinds december 2020 ouders uit Velsen die gedupeerd zijn door de problemen met de kinderopvangtoeslag. Ze vindt het een eer dat zij is gevraagd voor dit werk, hoe veeleisend het ook is, in de praktijk. Maar ze...

2023

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Schiedam koppelt de Global Goals aan de begroting

Door in de begroting de koppeling te maken met de Global Goals wordt voor de politiek en het publiek zichtbaar gemaakt waar de raad en college lokaal werken aan deze Global Goals. Om de duurzame ontwikkelingsdoelen te behalen kan de...

2022

Stroomopwaarts onderzoekt fraude over de grens!

Stroomopwaarts MVS (een gemeenschappelijke regeling van de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam) is 2020 goed begonnen. De samenwerkende gemeenten zijn in het voorjaar begonnen met een aanpak om onderzoek te doen naar eventueel vermogen in het buitenland. Reden hiervoor is...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021